2017-06-08

Rolf G. Roverud till Infranords koncernledning och rollen som Administrerande direktör Norge AS

Infranord fördjupar sin satsning i Norge och utser Rolf G. Roverud till Administrerande Direktör Infranord Norge AS och medlem i Infranords koncernledning.

Rolf G Roverud

Rolf Roverud besitter en gedigen internationell näringslivserfarenhet och har bland annat verkat som koncernchef för Scana Industrier och vice koncernchef NSB, Norges största logistik- och transportverksamhet.

-      Rolfs gedigna erfarenhet från ledande befattningar i både privat och offentlig verksamhet kombinerat med hans ledarskap och dokumenterade förmåga att utveckla verksamheter i positiv riktning gör honom till helt rätt person att leda Infranords strategiskt viktiga utveckling i Norge säger Helene Biström, VD Infranord.

Rolf Roverud innehar ett antal styrelseuppdrag och är styrelseordförande i Nye Veier och Flytoget.

-      Både i Norge och Sverige görs stora satsningar på järnväg. Det ska bli spännande att leda Infranords satsning på att stärka sin position i Norge och dessutom få verka mer operativt än vad jag har gjort de senaste åren då jag framförallt har fokuserat på styrelseuppdrag säger Rolf Roverud, tillträdande Administrerande Direktör för Infranord Norge AS.

Rolf Roverud har en magisterexamen från Norwegian School of Management, Handelshögskolan BI, är 59 år och bor i Stavanger.